POLITYKA
PRYWATNOŚCI SERENI
Zgodnie z art. 13
oraz 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”), informujemy, że:
1. Sereni: administrator danych osobowych
Sereni Poland
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Rondo
Ignacego Daszyńskiego 2B, 00-843 Warszawa, (dokumentacja spółki jest
przechowywana przez Sąd Rejonowy dla m st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego, wpisana jest do rejestru przedsiębiorców KRS pod
numerem KRS: 0000988725, REGON 52301505700000, NIP 7011104014, o kapitale
zakładowym 5 000,00 PLN), dalej: „Sereni” lub „Administrator”.
jest administratorem Pani / Pana danych osobowych.
2. Podmioty danych
Sereni przetwarza
dane osobowe następujących podmiotów: osób korzystających ze strony
internetowej Administratora, kontrahentów i reprezentantów kontrahentów Sereni,
osób kontaktujących się z Sereni, pracowników, zleceniobiorców, wykonawców
Administratora oraz kandydatów do pracy.
3. Kategorie danych
Przetwarzane
przez Administratora dane osobowe obejmują:
a. dane osobowe kontrahentów oraz osób fizycznych
reprezentujących kontrahentów Administratora: imię,
nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, stanowisko lub funkcja, adresy
służbowej poczty elektronicznej, firma, NIP;
b. dane osobowe osób korzystających ze strony internetowej Sereni („Strona Sereni”), tj. dane zawarte w formularzu kontaktowym, jeżeli osoba odwiedzająca Stronę
Sereni z niego skorzysta: adres IP komputera, imię, nazwisko, firma, adres
e-mail oraz jakiekolwiek dane, jakie podmiot kontaktujący się z Administratorem
zawrze w wiadomości do Administratora;
c. dane osobowe osób kontaktujących się z Administratorem
poprzez formularz kontaktowy na Stronie Sereni lub drogą mailową: imię i nazwisko, firmę, adres e-mail oraz jakiekolwiek dane, jakie podmiot kontaktujący się z Administratorem
zawrze w wiadomości do Administratora;
d. dane osobowe kandydatów do pracy: imię i nazwisko, adres
zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail oraz jakiekolwiek dane zamieszczone przez
kandydata w zgłoszeniu rekrutacyjnym;
e. dane osobowe pracowników,
zleceniobiorców i wykonawców Sereni;
f. jeżeli to niezbędne dla realizacji
zapytania klienta: dane osobowe osób kontaktujących się
telefonicznie z Administratorem: imię i nazwisko, nazwa klienta/NIP/firma, nr
telefonu, adres e-mail.
4. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe
będą przetwarzane w celach:
a. zawarcia i realizacji umów z Administratorem;
b. składania osobom zainteresowanym indywidualnych ofert;
c. wystawiania i przechowywania dokumentów księgowych;
d. marketingowych;
e. realizacji promocji organizowanych przez Administratora;
f. prowadzenia rekrutacji;
g. kontaktu z osobami kierującymi zapytania lub wiadomości
do Administratora za pomocą formularza kontaktowego lub drogą mailową albo w
formie telefonicznej;
h. bieżącej obsługi klientów.
Podstawy
prawne przetwarzania danych osobowych stanowią:
a. zgoda na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – w przypadku wysłania
formularza na https://sereni.pl/kontakt/ w celu wysyłania informacji handlowych za pośrednictwem kanałów wskazanych
w formularzu kontaktowym, a także w celu odpowiedzi na zapytanie wysłane przy użyciu formularza;
b. zgoda na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO tj.– w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji;
c. niezbędność przetwarzania danych osobowych do zawarcia i
wykonania umowy, w tym umowy z kontrahentami i klientami Sereni, a
także niezbędność do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą
przed zawarciem umowy na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – w przypadku negocjowania i
zawierania umów z klientami lub potencjalnymi klientami Sereni;
d. obowiązek prawny na podstawie art. 6 ust.
1 lit. c) RODO – w przypadku wystawienia faktury lub innego dokumentu
księgowego i przechowywania ich w dokumentacji księgowej;
e. prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na
możliwości ustalenia i dochodzenia przez Administratora roszczeń oraz obrony
przed roszczeniami na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
f. prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na
organizacji i przeprowadzeniu programów promocyjnych organizowanych przez
Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
5.
Odbiorcy danych
osobowych
Dane osobowe mogą być udostępnione
podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
w szczególności instytucjom uprawnionym do kontroli działalności Sereni lub instytucjom uprawnionym do uzyskania
danych osobowych na podstawie przepisów prawa, a także podmiotom świadczącym na
rzecz Sereni usługi z zakresu outsourcingu procesów
księgowych, audytorom, doradcom prawnym lub podatkowym oraz dostawcom usług IT.
Dostęp do danych osobowych mają tylko
osoby, w przypadku których istnieje uzasadnienie takiego dostępu z uwagi na
wykonywane zadania i świadczone usługi. Wszystkie osoby upoważnione do
przetwarzania danych osobowych są zobowiązane do zachowania poufności danych i
ich zabezpieczenia przed ujawnieniem osobom nieuprawnionym.
6.
Okres
przechowywania danych
Państwa dane osobowe będą przechowywane
przez:
a. okres realizacji umowy zawartej z klientem oraz po jej wygaśnięciu do końca okresu przedawnienia
ewentualnych roszczeń; albo
b. okres realizacji umowy zawartej z
kontrahentem; albo
c. okres wynikający z właściwych przepisów prawa; albo
d. okres obowiązywania programów promocyjnych
Administratora; albo
e. w przypadku przetwarzania danych w celach marketingowych
do momentu wycofania zgody; albo
f. okres trwania rekrutacji – w przypadku wyrażenia zgody na
przetwarzanie danych osobowych w procesach rekrutacji prowadzonych w
przyszłości dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody, jednak nie dłużej
niż 12 miesięcy,
W przypadku zgłoszenia roszczenia przez
daną osobę okres przechowywania i przetwarzania jej danych osobowych może ulec
przedłużeniu, jeśli będzie to niezbędne dla rozpatrzenia roszczenia i
ewentualnej obrony przed takim roszczeniem.
7.
Zabezpieczenia
Administrator podejmuje odpowiednie
działania techniczne i organizacyjne w celu ochrony Państwa danych osobowych.
Państwa dane osobowe są dostępne tylko dla osób, które potrzebują ich do celów
i zadań opisanych w niniejszej polityce prywatności (np. pracownicy działu
kadr, administratorzy systemów informatycznych). Wszystkie te osoby są
zobowiązane do traktowania danych osobowych w sposób poufny i wyłącznie zgodnie
z obowiązującymi przepisami i regulacjami w zakresie ochrony danych osobowych.
Dane są nam przekazywane w formie niezaszyfrowanej, za pomocą otwartej,
transgranicznej sieci dostępnej dla każdego. Jednakże Administrator wdrożył
środki bezpieczeństwa w celu ochrony danych przed nieuprawnionym dostępem oraz
zapewnienia autentyczności strony internetowej, integralności danych oraz
poufności danych przekazywanych za pośrednictwem sieci wewnętrznej Administratora.
8.
Zasady gromadzenia
danych osobowych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne,
ale niezbędne do: zawarcia i realizacji umowy z Administratorem, komunikacji z administratorem przy użyciu formularza, udziału w programach promocyjnych oraz udziału w procesie
rekrutacyjnym.
9.
Źródło pochodzenia
danych osobowych
Źródło pochodzenia danych osobowych osób, których dane dotyczą, lub kontrahentów Administratora:
a. kontrahenci Administratora,
b. klienci Administratora
c. osoby
korzystające ze Strony Sereni,
d. osoby kontaktujące się z Administratorem,
e. kandydaci do pracy,
f. pracownicy, współpracownicy,
wykonawcy, zleceniobiorcy.
Źródłem pochodzenia danych osobowych
reprezentantów kontrahentów są kontrahenci Administratora.
10. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich i organizacji
międzynarodowych
Dane osobowe mogą być przekazywane do
państw trzecich spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”),
w tym w związku z
korzystaniem oprogramowania, którego serwery znajdują się poza EOG. W takich przypadkach Administrator przekazuje dane osobowe
zgodnie z wymogami RODO, zawartymi m.in. w art. 46 RODO, w szczególności na
podstawie standardowych klauzul umownych.
11. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Osoba, której dane dotyczą, może skorzystać
z następujących praw:
a. prawa żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także
otrzymania ich kopii,
b. prawa do sprostowania swoich danych osobowych,
c. prawa do usunięcia swoich danych osobowych,
d. prawa do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
e. prawa do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych
osobowych – konieczne jest wskazanie szczególnej sytuacji, która w Państwa
ocenie uzasadnia zaprzestanie przetwarzania,
f. prawa do przenoszenia danych – jeżeli Administrator
uzyskał dane osobowe na podstawie Państwa zgody lub umowy,
g. prawa do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych
osobowych w określonym celu – o ile podstawą przetwarzania Państwa danych
osobowych jest zgoda,
h. prawa do wniesienia skargi do organu nadzorczego w
związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora – organem
nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa.
12.
Zautomatyzowane
podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Administrator nie dokonuje
zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym decyzji będących wynikiem
profilowania w oparciu o Państwa dane osobowe.
13. Kontakt z Administratorem
Kontakt z Administratorem mogą Państwo
nawiązać poprzez:
a. wiadomość
e-mail na adres: rodo@sereni.pl
b. wysyłając list na adres siedziby Administratora.
Osoba, która złożyła wniosek lub żądanie
dotyczące przetwarzania jej danych osobowych, w ramach korzystania z
przysługujących jej praw, może zostać poproszona o odpowiedź na kilka pytań,
które umożliwią weryfikację jej tożsamości.
14.
Pliki cookie
Strony internetowe Administratora używają
również plików cookies do śledzenia sposobu korzystania ze strony. Pliki
cookies to małe pliki danych, które portal internetowy pozostawia na
komputerze, tablecie lub smartfonie podczas wizyty na danej stronie. Za pomocą
plików cookies witryna może „zapamiętywać” niektóre dane wejściowe i ustawienia
(np. login, język, wielkość czcionki i inne preferencje) na pewien okres, a
użytkownik nie musi ponownie wprowadzać tych parametrów podczas ponownej wizyty
lub korzystania z portalu.
Cookies „serwisowe”
Administrator wykorzystuje tzw. cookies
serwisowe przede wszystkim w celu dostarczania użytkownikowi usług świadczonych
drogą elektroniczną. Pliki cookies wykorzystywane w tym celu obejmują pliki
cookies z danymi wprowadzanymi przez użytkownika (identyfikator sesji) na czas
trwania sesji (ang. user input cookies).
Cookies „analityczne”
Administrator wykorzystuje tzw. cookies
analityczne, w celu poprawy jakości usług na stronach internetowych. W związku
z tym Administrator oraz inne podmioty, świadczące na jego rzecz usługi
analityczne i statystyczne, korzystają z plików cookies, przechowując
informacje lub uzyskując dostęp do informacji już przechowywanych w
telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym użytkownika (komputer, telefon, tablet
itp.). Pliki cookies wykorzystywane w tym celu obejmują pliki cookies Google
Analytics służące do analizy sposobu korzystania ze stron internetowych przez
użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania
stron internetowych.
Cookies „marketingowe”
Administrator oraz jego zaufani partnerzy,
wykorzystują również pliki cookies do celów marketingowych, m.in. w związku z
kierowaniem do użytkowników reklamy behawioralnej. W tym celu Administrator
oraz zaufani partnerzy przechowują informacje lub uzyskują dostęp do informacji
już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym użytkownika
(komputer, telefon, tablet itp.).
15. Zarządzanie ustawieniami cookies
Serwisowe pliki cookies, które są niezbędne
do korzystania ze strony internetowej, są automatycznie instalowane w
urządzeniu użytkownika. Ich stosowanie jest niezbędne do świadczenia usługi
telekomunikacyjnej (transmisja danych w celu wyświetlenia treści) – użytkownik
nie ma możliwości zrezygnowania z tych plików cookies, jeśli chce korzystać ze
stron internetowych.
Analityczne oraz marketingowe pliki cookies
nie są automatycznie instalowane przez Administratora. Użytkownik może udzielić
Administratorowi zezwolenia na instalację analitycznych plików cookies poprzez
wyrażenie zgody.
Użytkownik może wyrazić zgodę na instalację
analitycznych oraz marketingowych plików cookies poprzez kliknięcie przycisku
„Zaakceptuj wszystkie” na banerze pojawiającym się po wejściu na stronę
internetową. Wówczas Administrator będzie uprawniony do instalacji
analitycznych oraz marketingowych plików cookies zgodnie z ustawieniami
przeglądarki wykorzystywanej przez użytkownika (w przypadku ustawień domyślnych
instalowane są wszystkie pliki cookies).
Użytkownik może wyrazić zgodę na instalację
tylko wybranych analitycznych lub marketingowych plików cookies. W tym celu
wystarczy kliknąć przycisk „Zarządzaj ustawieniami cookie” na banerze
pojawiającym się po wejściu na stronę internetową i wybrać pliki cookies, na
których instalację użytkownik chce wyrazić zgodę. Użytkownik może wycofać
udzieloną zgodę w dowolnym momencie. W tym celu użytkownik powinien zmienić
ustawienia przeglądarki.
W przypadku braku wyrażenia zgody lub w
razie wycofania zgody na dany rodzaj i danego dostawcę plików cookies (w
przypadku braku akceptacji instalacji plików cookies zgodnie z ustawieniami
przeglądarki) Administrator nie instaluje tego rodzaju plików cookies na
urządzeniu końcowym użytkownika lub zaprzestaje ich przetwarzania.